Strategický marketing - prezenční studium 12/13


Předmět: STRATEGICKÝ MARKETING (SM)

Semestr: ZS 2012
Forma studia: prezenční
Garant předmětu: doc. Ing. Helena Horáková, CSc.
Vyučující: doc. Ing. Helena Horáková, CSc.; Ing. Marie Švarcová, Ph. D.
Způsob zakončení: zápočet, zkouška

Anotace předmětu:

Předmět umožňuje hlouběji pochopit nejen současné potřeby zákazníků, ale i okruh potenciálních zákazníků a jejich potřeby v budoucích obdobích. Pokládá za manažerskou nezbytnost schopnost myslet jak analyticky, tak i strategicky.

Výstupy předmětu:

Po úspěšném absolvování budou studenti schopni pochopit jednotlivé etapy procesu marketingového řízení, analyzovat portfolio firmy a zaujmout kvalifikované stanovisko při formulování marketingových cílů a strategických firemních záměrů.

Základní literatura

  • Horáková, H.: Strategický marketing. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0447-1
  • Kotler, P., Wong,V., Saunders, J., Armstrong, G.: Moderní marketing. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978- 80-247-1545-2
  • Westwood, J.: Jak sestavit marketingový plán. Praha: Grada Publishing, 1998. ISBN 80-7169-542-4

Doporučená literatura:

  • Kumar, N.: Marketing jako strategie vedoucí k úspěchu. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-2439-3
  • Meffert, H.: Marketing Management. Praha: Grada Publishing, 1996. ISBN 80-7169-329-4
  • Walker, O.C., Boyd, H.W., Larréché, J.C.: Marketing Strategy. New York: Irwin, McGraw-Hill, 1999. ISBN 0-256-133-692-00

Periodika:

  • Strategie
  • Marketing a Media

Obsah předmětu - témata přednášek:

  1. Úvodní přednáška (projekt). Charakteristika, vymezení a význam předmětu. Základní kategorie.
  2. Strategický řídící proces jako východisko a limitující faktor marketingového procesu.
  3. Poslání podniku, jeho cíle a zásadní strategický směr k dosažení cílů. Příležitosti podniku.
  4. Strategický marketingový proces, charakteristika, etapy.
  5. Marketingová situační analýza.
  6. SWOT analýza.
  7. Marketingové plánování a marketingové plány.
  8. Stanovení marketingových cílů, vytipování příležitostí a výběr cílových trhů.
  9. Marketingové strategie a taktiky, jejich volba, a užití.
  10. Možnosti zdokonalení marketingového plánovacího procesu.
  11. Portfolio marketingových aktivit podniku a jeho analýza. Strategická podnikatelská jednotka. Maticové plánování a problematika maticových postupů.
  12. Ostatní nástroje vhodné pro zdokonalení marketingového plánovacího procesu..
  13. Realizační etapa strategického marketingového procesu.
  14. Kontrolní etapa strategického marketingového procesu.

Obsah předmětu - témata seminářů:

  1. Základní kategorie.
  2. Poslání firmy.
  3. Situační analýza.
  4. SWOT analýza.
  5. Marketingový plán.
  6. Simulátor.
  7. Zápočtový test.

Požadavky na zápočet:

  1. Docházka na semináře dle studijního řádu.
  2. Aktivní účast na seminářích.
  3. Úspěšné absolvování zápočtového testu.
(Přibližně 15 otázek se 60 % úspěšnosti.)

Požadavky na zkoušku:

Zkouška se skládá z písemné a ústní části.
Písemná část: vypracování případové studie, nutná 60 % úspěšnost.
Celkové hodnocení:
Případová studie představuje 40 bodů, ústní zkouška 60 bodů.
Ċ
Eduard Šittler,
1. 10. 2012 0:08
Comments