Kooperace v nákupu a prodeji - prezenční studium 12/13
Předmět: Kooperace v nákupu a prodeji (KNP)
Semestr: ZS 2012 Forma studia: prezenční Garant předmětu: Ing. Bc. Alena Srbová Vyučující: Ing. Bc. Alena Srbová Způsob zakončení: zápočet
Anotace předmětu:
Cílem předmětu je rozšířit problematiku retail managementu o oblasti aplikace vhodných kooperačních forem v oblasti nákupu a prodeje. Strategie distribuční politiky, strategie nákupu a prodeje. Řízení marketingových cest, funkce, úrovně, tvorba marketingových cest, dynamika a formy. Formy kooperací, horizontální a vertikální kooperace, nákupní a prodejní kooperace. Podnikání ve franšízových řetězcích.
Povinná literatura:
Hesková, M. a kol.: Kooperace. Praha: Profess Consulting, 2005
Vodáček, L., Vodáčková, O.: Malé a střední podniky: Konkurence a aliance v
Evropské unii. Praha: NT Publishing, 2005.
Turnerová, L.: Franchising jako způsob kooperace malých a středních firem, Dimar
Praha 2000.
Osnova kurzu – témata přednášek:
Pojetí kooperace
Kooperační vazby. Faktory úspěchu kooperace. Problémové aspekty kooperací
Strategické aliance. Klastry
Joint venture. Franchising
Category management
Odbytová sdružení. Destinační management
Přednáška externisty
Osnova kurzu – témata seminářů:
Úvodní seminář
Prezentace semestrálních prací
Prezentace semestrálních prací
Prezentace semestrálních prací
Prezentace semestrálních prací
Prezentace semestrálních prací
Prezentace semestrálních prací, zápočtový test
Požadavky na zápočet:
Individuální semestrální práce na jedno z témat zadaných na 1. semináři, její prezentace v určeném termínu a odevzdání v tištěné podobě na posledním cvičení.
Zápočtový test.
Student může chybět maximálně na jednom semináři.
Doplňující informace:
Aktuální informace k předmětu budou k dispozici v informačním systému Moodle. Proto jej prosím průběžně sledujte.